Usch ja söndagsångest börjar göra sig märkbar. Efter 4 veckors semester skulle jag kunna tänka mig... 2 - 3 veckor till.... faktiskt. Asså tolka mig rätt här nu, jag trivs med mitt jobb, mer än vad Svensson brukar göra kan jag nog påstå. Men just nu finns det ingenting med vardagspussel som känns lockande. Ingenting. Jag skulle lätt kunna ha mysmornar varje morgon, med netflix i sängen med  Noomie, bygga lego halva förmiddagen, när Noomie sover hinna raka benen, måla naglarna, pyssla (!! Jag har målat tavlor, grejat i landen, klippt träd...bara senaste veckan!) Meeen...... det är visst inte så det funkar. 
 
Det är ändå det som nånstans är moroten i mitt sätt att tänka. Jag vill ha en vardag som inte är ett grådassigt ekorrhjul, och en evig pina.. utan en vardag med kärlek, glädje och harmoni. Haha, carpe diem. Nej, men asså det ska kännas meningsfullt och må bra under tiden. Man kan inte leva hela året o gå å drömma om 4 veckors semester på sommaren. Räkna timmarna till varje fredag... näh, så kan inte jag leva i alla fall. 
 
 
Men leva bör man annars dör man. 
Haha, kommer ni ihåg  när man bytte ut det där ordet mot... vad som helst?! (Eller var det bara jag o min knäppa omgivning som gjorde det?!🙈)
 
Kämpa på. Det känns bättre när jag väl är där.
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej