Klockan är 21:30 och alla sover utom jag. Jag ligger på spikmattan i sängen slösurfar. Tänker att klockan är betydligt mycket mer och känner mig trött. Men! Så kom jag på, undrar om jag skrivit här att vi renoverar lite...? 🙈 
 
Ni vet den där sista veckan på semestern när vi bara var hemma o skrotade runt i pyjamas o inte gjorde mycket alls.......?
 
Så... 
Vi rev ut hela vardagsrummet. Martin kämpade verkligen på som en riktig hjälte, och han han få tillbaka golvet o upp med gips i både tak o på väggar innan vardagen började igen.
 
Sen har vi ju alltid hundra saker inplanerade så tiden för att renovera är egentligen inte så stor. 
 
 
Men! Nu är det spacklat, slipat o sen spacklat igen. Det ska slipas en vända till och sen SEN kan man faktiskt börja måla! Måla taket först, sen tapetsera. Sen lägga golv. Sist sätter vi lister o alla foder och... DÅ är det färdigt! 
Vi har dock satt en mycket tillåtande deadline, eftersom vi vet att vi har en fullspäckad höst framför oss. 7e Januari ska vardagsrummet vara klart, på Martins födelsedag. 😎 
 
Kul va?! 🤣
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej