Jag är inte uppväxt med att fira första maj alls. Det har inte varit en dag som jag minns överhuvudtaget från min barndom, däremot har det blivit en dag att minnas sedan jag träffade Martin. Martin har alltid firat första maj, så vitt jag förstått i alla fall, med demonstrationståg och tal av politiker/lokalkändisar om ett bättre Sverige. Typ. Vi har i alla fall firat första maj varje år mer eller mindre o i år var nog bästa upplägget hitintills. Det var riktigt mycket folk som både gick i tåget och hängde på torget, sen talade flera personer och tillsist blev det riktig konsert med "Partiet", har ni hört dem? 🤔 Det hade inte jag innan, men de var rätt bra 🙃 
Noomie tyckte att det bästa var såpbubblorna, och jag måste medge att det var rätt coolt, en kille gjorde superstora såpbubblor och barnen sprang som galningar för att fånga dem! 
 
 
We-fie: 
 
Och nöjd plakatrillverkare strax innan tågets avmarsh! 😁
 
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej