Det var en perfekt helg egentligen. Vi hämtade Martin på hans jobb, efter att först fått en ordentlig rundvandring och hälsat på alla nya kollegor som var inne. Vi åkte till IKEA och åt middag, och sedan checkade vi in på Scandic City. Fint rum, 5e vån med utsikt över kanalen. Vi köpte godis i receptionen och sen bäddade vi ner oss i sängen alla 3 och såg på film på plattan. Så skönt att vara tillsammans igen! 

På lördagen åt vi hotellfrukost såklart, sen checkade vi ut och åkte för att kolla på Martins "lägenhet" det är ju mer ett rum, men ändå.. en säng, rätt litet skrivbord och så en liten kyl och en Micro..  fantastiskt ställe ;) 
Sen gick vi på stan. Åkte massa rulltrappor, tydligen livets grej enligt Noomie, åka rulltrappa upp-och-ner... 😂
Vi shoppade lite och sen satte vi oss o fikade. Bestämde att vi skulle stanna till söndagen så ringde o bokade ett nytt rum på Scandic, sen shoppade vi ett tag till. När vi ledsnat på stan satte vi oss i bilen o åkte runt. Kollade vart universitet låg, simhallen, saker man kan göra i Linköping, kollade in olika bostadsområden osv. Tillslut kom vi till hotellet igen, duschade och gjorde oss iordning för att gå ut o äta. Vi tänkte testa pinchos men de hade inga lediga bord så det blev Texas Longhorn istället. Gött! Och riktigt bra personal som skämde bort Noomie och var väldigt förstående. 
(Noomies mat. Pommes o majs)

Söndagsmorgonen blev lite stressigare eftersom Martin skulle till jobbet. Men vi han äta frukost och sen packade vi in oss i bilen o skjutsade han till jobbet. Sen åkte vi hem. Jag körde i ett sträck Linköping-Klevshult o det tog exakt 1h40min. 
Väl hemma städade jag ur bilen sen åkte jag o Noomie o lämnade den, vi hade lånat den från ett par kompisar i Värnamo. Sen åkte vi till rusta o hemmahallen o shoppade lite pysselsaker och åt lunch och bara mös jag o hon. När vi kom hem gjorde vi mat o satte oss i soffan och åt till en film. Så otroligt skönt att hon är så stor så det funkar att göra så nuförtiden!! 😍😀 

En bra helg, helt enkelt. Framförallt fick det mitt huvud att klarna lite av att vara o hälsa på på Martins jobb.
Jag tycker hela flytta-och-sälja-huset-grejjen är extremt jobbig, både för att jag trivs här i Klevshult/Skillingaryd, jag känner så många som jag inte vill förlora, huset är MITT och det som vi har renoverat är verkligen precis så som jag vill ha det o börja om någon annanstans känns... skitjobbigt. 
När vi var på hotellet hade jag sån ångest. Ska vi serriöst flytta ifrån vårat fina hus till nått ruckel?! Till ett hus som måste renoveras helst innan vi flyttar in?! Eller ska vi bo i en lägenhet o tränga in ett helt hus på 120kvm på 2 rum o kök?!  
Jag grät och bannade hela livet för att det aldrig kan vara smidigt och som man planerar. 
Men när vi kom hem igen,  till det stora huset som var helt tyst, bara jag, Noomie o Shaggy. Så  insåg jag plötsligt att det inte spelar någon roll var vi bor. Huvudsaken är att vi är tillsammans. Jag är så jävla halv utan Martin o hur frustrerad jag än kan känna mig på honom för att han ens sökte det där jobbet, så kommer allt bli bra om vi bara är tillsammans. 
För att inte tala om Noomie. De första veckorna när Martin var iväg på utbildning var Noomie tänka skeptisk till honom och var extremt mammig på helgerna när Martin väl var hemma. Men ju mer tiden går ju mer säger hon att hon saknar honom när han är iväg. Och när de väl är tillsammans.. hon är verkligen "pappas tjej" och det märks att även hon inte är riktigt helt hel utan sin papi.. 🧡

Så det kommer ordna sig. Det kommer det. Om ett tag...
//mamanéa 





Kommentera

Publiceras ej