Noomie är i Norrland och har det hur bra som helst. Hon är glad på alla bilder de skickar och igår ringde vi o pratade lite via messenger o hon busade o skrattade hela tiden. Tack mamma o pappa!! ❤ 

Martin är i Linköping såklart och jobbar dygnet runt nästan. Vi hörs lite sporadiskt via sms och löser praktiska saker. 

Så här hemma är det jag o Shaggy. Just nu har jag precis släppt ut Shaggy i trädgården, det är bland det bästa i det här huset, att han kan vara ute o springa o leka o en annan kan vara inne och greja med nått. Men igår före jobbet var vi ute tillsammans! 


Vi gick till och med på promenad i spåret! Jag vet inte när vi gjorde det sist, bara Shaggy o jag. Var det typ.. innan Noomie föddes?! 
Shaggy har aldrig varit nån perfekt "gå fot-hund" jag vet inte ens hur många koppel o halsband som gått sönder för att han varit så dragig.. men med långlina har det gått bättre för då får han ju lite mer space o precis så var det igår med, han luktade på nått o så gick jag förbi o när snöret började ta slut ropade jag o han sprang ikapp mig o förbi och stannade o luktade på nått annat.. 

När vi nästan var tillbaka hoppade två rådjur precis bredvid oss i skogen. Shaggy såg dem inte, o var just då en bit i från mig. Jag kallade in honom o höll honom kort när plötsligt ett av rådjuren hoppade ut på stigen precis framför oss. Jag höll i Shaggy som tur var  o morrade på honom, han såg ärligt talat mest förvånad ut och brydde sig inte alls om rådjuret.. skönt! Men.. lite väl spännande.. 😂

O idag ska jag laga massa mat. Tog upp både köttfärs, kyckling o falukorv igår, o hoppas det blir några riktigt goda matlådor. Det har blivit lite tomt i frysen nu, men shit vad det har gått bra med matlådor under hösten. Ändå sen Martin började veckopendla till sina utbildningar i typ september har  vi lagat mat på helgerna o nått storkok ibland som räckt hela veckorna. O vad skönt det har varit att kunna ta en låda ur frysen varje  dag och inte behöva stressa med att fixa mat hela tiden. Till jobbet alltså. På kvällarna tar jag sällan matlådor, då känns det bättre att laga lite mat eller plocka ihop lite från kylen. Så nu ska det fyllas på igen! 😁 
Sen kanske om jag hinner, kan det absolut bli en promenad i skogen med. Det var ju riktigt skönt att komma ut o det kändes så bra att kunna ge Shaggy lite ordentlig promenad. 😊 

//mamanéa 




Kommentera

Publiceras ej