Wow vilket bröllop jag fick Àran att vara pÄ i lördags! Min kollega Sargon fick sin prinsessa Flona, och det var enormt vackert och roligt! 
 
Och det var en minst sagt annorlunda tillstĂ€llning för oss, Susanne, Sabine, mig o Jonathan. Mitt första syrianska bröllop 😎
 
Sargon (till höger) supernervös i vÀntan pÄ intÄg..
 
Först var vi i kyrkan och vi förstod exakt 3 ord under hela ceremonin, Sargon, Flona & Amen. Sen gjorde prĂ€sten tydliga tecken för nĂ€r alla skulle stĂ„ o sitta sĂ„ det gick ju rĂ€tt bra Ă€ndĂ„ 😆 
 
 
NÀr ceremonin var slut stod brudparet kvar framme i kyrkan och alla gick fram och grattade dem. RÀtt smart kan jag tycka ju, egentligen. Sen gick vi ut och det blev dans pÄ kyrktrappan innan brudparet hoppade in i sin bil och Äkte ivÀg. 
 
 
DĂ„ började kaoset för oss, min klĂ€nning gick nĂ€mligen sönder precis innan jag o Susanne satte oss i bilen mot kyrkan, sĂ„ hela vigseln satt jag i trasig klĂ€nning 😆 den sprack i dragkedjan i ryggen, och vi fick varken av eller pĂ„ den stressade som vi var utan vi bara Ă„kte och jag tog pĂ„ mig kavajen och sĂ„ "fĂ„r vi lösa det sen"... lösningen blev att vi drog till Sabine o Jontes hotellrum, krĂ„nglade mig ur klĂ€nningen, valde en av mina andra klĂ€nningar (du ser! Man ska alltid ha med sig ett par back-ups!) strök den, bytte underklĂ€der som passade bĂ€ttre med den klĂ€nningen, och sminkade iordning oss och sen kunde vi gĂ„ ner mot festen. Phu. DĂ„ var vi Ă€ndĂ„ 1h innan brudparet kom dit.
Den stora lÀrdomen Àr att syrianska bröllop inte Àr sÄ styrda eller exakta. Vill du ha mat, Àt, vill du dansa, dansa, vill du prata, prata.
 
 
NĂ€r vi kom dit stod mat framdukat och vi Ă„t hur mycket plockmat som helst och det var ju tur dĂ„ sjĂ€lva middagen serverades typ..23. Maten som var framdukad pĂ„ bordet fylldes pĂ„ hela tiden, serveringspersonalrn var riktigt snabba, tog man en Cola stĂ€llde de för en ny 😆👌
 
Det var massa dans, sĂ„ng, fest och vid vĂ„rat bord satt flera av mina kollegor och deras familjer. Det var ett riktigt hĂ€ftigt bröllop och jag Ă€r sĂ„ glad för Sargons o Flonas skull. Och en dag nĂ€r jag gifter mig, sĂ„ ska jag bjuda dem pĂ„ ett riktigt svenskt bröllop! Om det nu blir nĂ„got sĂ„nt klassiskt bröllop alls 😂🙈 
 
//mamanéa 
 

2 kommentarer

Lisa Karlberg

23 Sep 2018 19:06

Vad hÀftigt att vara pÄ ett helt annorlunda bröllop! Jag gillar nÀr de inte Àr sÄ stela, som svenska bröllop ibland blir...

Johanna

23 Sep 2018 21:10

Åh vad kul det lĂ„ter :D vill ju se hur du sĂ„g ut med ;) bĂ„da klĂ€nningarna 😅

Kommentera

Publiceras ej