Det är rätt coolt ändå, att kunna cykla till förskolan 😍
Fast hon fick kämpa på hemvägen idag, vi skulle en liten extrasväng till macken o hämta ut ett paket, och Noomie klagade på ont i benen 🙈😍 Men hon klarade det! 

Och appropå min viktuppgång under grsviditeten..; detta åt jag till lunch i min ensamhet, medans Noomie var på nya förskolan själv för första gången! 💪 4e dagen, känns ju helt OK. 

Inskolningen i veckan har gått bra, Noomie är väldigt trygg o det känns som om hon hittat några lekkompisar. Jag har dock pratat med några pedagoger om hennes placering, på en småbarnsavdelning (när det finns avdelningar för större barn i samma hus). Pedagogerna höll med mig om att placeringen inte var optimal för Noomie, men det finns väl inte jättemycket att göra kanske.. Dock puschar jag på att hon kan ju TILLHÖRA en avdelning men ändå vara på en annan.... vi får se vad som händer med det, det är ju liksom ett konstigt läge också att skola in i mars, ha henne ledig större delen av april, och sen gå typ maj-juni innan det är dags för sommaruppehåll.... och vet ni, sen, ska förskolan rivas o verksamheten flyttas över till en annan förskola 😂 jaja, vi får se. Vi står fortfarande i kö till några andra förskolor också..  
Noomie själv bryr sig såklart inte en sekund om vilka barn som går på henmes avdelning. Barn ser bara barn och leker med dem på sitt sätt, ute träffar hon andra barn från andra avdelningar o jag tror verkigen inte hon ser att hon går med massa pluttisar o andra "storbarn" går tillsammans.. nä, sånt ser inte barn. 

Nått annat barn inte ser är ju hudfärg eller etnicitet. I hallen på fsk sitter flaggor som visar barnens nationaliteter. Eller hur man utrycker sig rent PK runt detta. Det finns en svensk flagga, och sen ett gäng olika från olika länder i mellanöstern.. Några barn är mörka, andra ljusa. Och två av dagarna har det varit vikarier där, kvinnor med slöja. Barn ser inte sånt, och jag tycker det är fantastiskt. Jag blev också helt varm av den ena kvinnan, hon presenterade sig för mig lite blygt på knacklig svenska, och gick sedan in i någon lek med några barn o pratade bättre svenska med dem. Jag har ju ett vant öra från jobbet gällande brytningar, o det var så fint just att hon pratade bättre svenska med barnen, som om hon slappnade av då.. tänk vilket fint sätt att komma in i samhället också, jag själv började ju också mitt arbetsliv på förskolor! ❤

//mamanéa







Kommentera

Publiceras ej